2008. október 7., kedd

Merj álmodni



"Álmodj, mintha örökké élnél,
És élj úgy, mintha nem lenne holnap..."

Mert álmodni igenis fontos. Álmok, vágyak nélkül nem létezünk. Vagyis mégis, csak éppen nincsenek akkor olyan dolgok az életünkben, amiket el szeretnénk érni, meg szeretnénk szerezni. Márpedig célok nélkül értelmetlen minden. Merjünk nagyot álmodni! Álmok nélkül hol tartanánk? Még mindig a sötét középkorban.

Sokan rólam is azt tartják, hogy javíthatatlan álmodozó vagyok. Pedig csak megtanultam értékelni az élet legapróbb örömeit is. Hiszen annyi rossz dolog, csalódás, kudarc ér minket nap-mint-nap, és olyan kevés öröm, boldogság adatik meg. Egyszer azt gondoltam, ha megtanulom élvezni a percet és azokat az apróságokat, melyek körülvesznek, talán el tudom nyomni a keserűséget, bánatot. Talán így is van. Ha rámosolyogsz valakire, az visszamosolyog. Ha megnevettetsz valakit, később majd te leszel mulattatva. Ez így működik. Ha pozitív vagy, veled is azok lesznek.

Egyszer olvastam egy könyvet, az volt a címe: Oké vagyok, Oké vagy. Ez nagyjából erről szólt. Ha magadban rendben van a te kis lelkivilágod, hidd el megváltozik körülötted minden. Még akkor is így lesz, ha ez már százszor vagy ezerszer nem így lett. Amit ma gondolsz vagy teszel, az határozza meg a holnapodat. Ezért legyél hálás mindenért és köszönj meg mindent, amit eddig ettől az életedtől kaptál...

Nincsenek megjegyzések: